Само след четири години
Амбициозна, но не и нереалистична прогноза обещава до 2027 година Пловдив да има градска железница, която по най-активен начин да обслужва и Асеновград, както и бизнес зоните между двата града. Това стана ясно след визита на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, който в началото на седмицата проведе работна среща за бъдещето на S-bahn проекта, съвместно с областния управител на област Пловдив Ангел Стоев, зам.-министъра на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Златин Крумов, както и представители на местната власт, научи „Асеновградски новинар“.
В резултат на разговорите е взето решение да бъде създадено координационно звено към Областна управа – Пловдив, в което да участват всички общини в Пловдивско, както и бизнеса и представители на Индустриалните зони. Те ще координират пресечените точки между полезното за обществото и бизнеса, за да може върху проекта за S-bahn на НКЖИ да бъдат наложени всички необходими инфраструктурни обекти. Целта е да стане интегриран проект, в който ще бъдат предвидени спирки, буферни паркинги, довеждащ градски транспорт – автобуси, а може би и велосипеди“. Важно е да се знае, че е предвидена и връзка с летище Пловдив. Прогнозите са до месец да има резултати – конкретни проекти за спирки, свързаност на големите индустриални зони и летището, както и идея как всички тези зони да бъдат конфигурирани в работеща транспортна система.
Целта е новата комплексна градската железница да обслужва не просто пътниците, но и бизнеса, и да обхваща не само Пловдив, но и населените места. Цялата агломерация бележи сериозен ръст в населението, индустрията и икономиката в района също има сериозен ръст. Това създава, както плюсове, така и проблеми. Виждате какъв е трафикът в Пловдив и в околните места. Замърсявания, задръствания, хората пътуват сумарно на ден около 2 часа – време, в което не са на работа, нито при семействата си. Въпросът с трафика трябва да бъде решен и това ще стане, както в много други европейски държави, чрез развитие на добра градска железница. Тя ще се ползва, както за вътрешноградски транспорт, така и за довеждащ транспорт от околните места. Идеята е да се намалят тези 6 милиона автомобила, които всеки месец влизат и излизат от града, хората да слязат от колите и да се качат на жп транспорт. Много е важно е планирането на трасето, така че да се обслужват всички нужди на хората и бизнеса в Пловдив и съседните общини. Повече от ясно е, че Община Асеновград ще играе ключово значение в този проект, предвид големия поток пътуващи, стратегическото място на индустриални зони между Асеновград и Пловдив, както и положението на летище Пловдив между двата града. /АН/